Egy alapvető marketinges egyenlet, amely sajnos a mai napig nem iskolapélda…
Míg 4-5 évvel ezelőtt azon is küzdöttünk az ügyfelekkel, hogy egyáltalán mérjék a weboldaluk és egyéb marketing aktivitásuk eredményét, addig ma már szerencsére egyre nyitottabbak és felkészültebbek a cégvezetők, marketingesek. Igenám, de…
A KKV szektorban a mai napig a legtöbben megállnak az olyan alapvető eszközöknél, mint a Google Analytics, Search Console, vagy nagy ritkán egy-egy hőtérképes elemző megoldás. A szörnyű viszont az, hogy nagyon sokan méretükhöz képest óriási összegeket égetnek el például kattintásalapú hirdetésekre feleslegesen, csak azért, mert nem elemzik ki megfelelően az eredményeket.
Facebook kattintási árak és elérések, munkamenetek száma, levél megnyitások aránya, stb… agyrém
A példa kedvéért nézzünk meg egy olyan vállalkozást, ahol 1 marketinges (vagy a marketinggel is megbízott kolléga) intézi egyszerre egyebek mellett a PPC hirdetéseket, a hírlevélküldést és posztol a Facebook oldalra. Az ő munkabére kerüljön 2500 forintba óránként a munkáltatónak.
Termeljen a kolléga átlagosan 10.000 forint bevételt egy óra alatt. És most jön a lényeg: tételezzük fel, hogy egy héten mindössze 2 órát tölt azzal ez a személy, hogy a Facebook hirdetési fiókból, az Analyticsből és a levélküldő rendszerből bogarássza össze az információkat annak érdekében, hogy optimalizálja a marketing aktivitásokat.
Ez havi szinten átlagosan 8 óra elemzést jelent. (ha ennél kevesebbet foglalkozik a céged a marketing eredmények kiértékelésével, akkor sürgősen változtass rajta!).
Hova akarok kilyukadni?
Az elemzésekkel eltöltött idő a példánk szerint közgazdaságtanilag havonta 100.000 forintjába kerül a cégnek, ami éves szinten 1.200.000 forintot jelent. Miért? Mert amíg elemez a kolléga, nem tud termelni (igaz, a marketing aktivitások eredményei jobbak tudnak lenni).
Erre lehet az a megoldás, hogy ne nézzen annyi statisztikát?
Persze, hogy nem. Le kell harmadolni az elemzéssel töltött időt. Ráadásul van egy módszer (igazából több, de ez a legkézenfekvőbb és legegyszerűbben bevezethető), amely egyszerre csökkenti drasztikusan a bogarászással töltött időt és segít, hogy a meglévő marketing aktivitások még jobb eredményt hozzanak.
Ezt nyújtja az ingyenes Google Data Studio
A Google díjmentesen használható szolgáltatása nem más, mint egy felület, ahová a különböző marketing eszközök eredményeit (Facebook Insight, Google Ads és Google Analytics mutatók, Instagram profil eredmények, stb.) becsatornázhatod, és azokat különböző grafikonokkal, mutatószámokkal, táblázatokkal megjelenítheted. Miért jó mindez?
- nem kell többé 3-4-8-10 különböző rendszerbe belépni és turkálni a számokat
- elég egyszer összeállítani egy jelentést (dashboardot), és onnantól kezdve automatikusan megjelenik mindaz, amit látni akartok – elég csak a dátumot változtatni
- egy kattintással le lehet tölteni a jelentéseket PDF-be
- egy felületen látni a különböző aktivitások eredményeit, így az összefüggésekre is jobban fény derül – sokkal, de sokkal könnyebben, mint valaha
Visszatérve az egyenlethez: 10.000 = 60.000 + X. Mennyi az X?
A Google Data Studio segítségével legalább a harmadjára csökkentheted az elemzésekkel töltött időt. A Google termékeit (Ads, Youtube, Search Console) ingyen bekötheted a Data Studio-ba. Akkor sem kell kétségbe esni, ha a Facebookot, Instagramot, LinkedIn-t, vagy a Pinterestet szeretnéd csatlakoztatni.
Hosszú kutatás után találtunk egy remek szoftvert, ami lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag bármilyen itthon is használt marketing csatornát be tudj csatornázni a rendszerbe. Mindössze 10.000 forintba kerül havonta, ráadásul 2 hétig ingyen is tesztelheted.
És íme az egyenlet megoldása. Egy olyan átlagos vállalkozás, akinek 100.000 forintjába kerül havi szinten az elemzés és harmadolja ezzel a módszerrel a bogarászásra fordított időt, azaz magát a költséget is, valamint mindezért csak 10.000 forintot ad ki havi szinten, az pontosan 60.000 forinttal jár jobban.
10.000 forintért 60.000 forintot garantáltan kap. 6x-os megtérülés. Sőt: eddigi tapasztalataim alapján egy kicsit is felkészültebb kolléga a Google Data Studio segítségével a meglévő kommunikációból is jobb eredményt tud elérni. Ez a rejtélyes X az egyenletben. Innentől csak rajta múlik, hogy a 6x-os ROI mennyivel lesz több.
Kevesebb vesződség, több profit és még több idő a bevétel termelésre.
PS: a fentien túl összegyűjtöttünk egy listát, amely még több segítséget jelent a mindennapok során. Olvasd el a “B2B marketing eszközök: 33 leadszerző megoldás” cikket is!