Így elemezd a LinkedIn céges oldal eredményeit

A LinkedIn céges oldal az egyik leghatékonyabb B2B  (és bizonyos esetekben B2C) marketing platform, amely ma meghatározó szerepet tölt be az értékesítési folyamatok előkészítésében és a leadgenerálásban. Az ereje abban rejlik, hogy nagyon pontosan célozhatóak a felhasználók munkahely, iparág, beosztás, vagy a cég által foglalkoztatottak száma szerint.

A legnagyobb hátránya, hogy a Microsoft kezében van és ez számos pontján kiütközik a rendszernek. Félretéve a tréfát, sajnos marketing oldalról nézve elég sok hiányosság és átgondolatlanság jellemzi. Ide sorolhatjuk, hogy a jelentési rendszere, a hirdetések és a LinkedIn céges oldal metrikái eléggé gyerekcipőben járnak.

Hogyan történt a LinkedIn céges oldal és hirdetések elemzése korábban?

Eddig ahhoz, hogy át tudd tekinteni az összes LinkedIn-el kapcsolatos eredményt, három felületre volt szükség. Egyszerre kellett nézni a hirdetések és a Company Page, valamint az Analytics megfelelő részeit. Az összefüggések feltárásához pedig vagy fényképmemóriára, vagy végeláthatatlan Excel táblázatokra kellett hagyatkozni.

Bár néhány mutatót gyorsan és áttekinthetően prezentál a LinkedIn, a követők, a hozzászólások és az oldal részletesebb statisztikái különböző lapfüleken találhatóak. Ezeket egyben átlátni ezen a felületen szintén lehetetlenség.

A LinkedIn hirdetések felhasználói felülete nem nyújt rugalmas választási lehetőséget a jelentésekhez és elemzésekhez, csak néhány diagramtípus és előre meghatározott bontási opció érhető el. Szintén probléma, hogy a rendszer csak a legutóbbi 12 hónap adatait jeleníti meg: ahhoz, hogy ennél nagyobb időintervallumot lehessen vizsgálni, már manuálisan le kell tölteni egy Excel fájlt.

A hirdetések és a posztok teljesítménye leegyszerűsítve kimerül abban, hogy hány embert értek el, és mennyi kattintás érkezett. De azt már nem látni, hogy az átkattintók hogyan konvertáltak, illetve mit csináltak a céloldalon.

Mennyivel jobb lenne, ha a fenti hiányosságok eltűnnének és a LinkedIn céges oldal eredményeit egyetlen felületen, néhány kattintással el lehetne érni, igaz?

A megoldás a Google Data Studio. Ez a díjmentesen használható eszköz pillanatok alatt adattá változtatja a beérkező információkat különféle mutatók, grafikonok és diagramok segítségével. Olyan összefüggésekre lehet fényt deríteni, amelyre egyébként képtelenség lenne.

Ahhoz, hogy az adatok megjelenjenek a Google Data Studio-ban, úgynevezett csatlakozókra van szükség (connectors). Ezek hidat képeznek az adott marketing csatorna és a Google felhőalapú megoldása között. A keresőóriás saját termékei (Ads, Youtube, Analytics, stb.) ingyenesen integrálhatók, a harmadik feles csatornák (Facebook, Instagram, LinkedIn, stb.) használhatához pedig a Supermetrics-et ajánlom.

A Google Data Studio és a Supermetrics segítségével egyetlen felületen meg tudod jeleníteni a főbb LinkedIn Page, LinkedIn Ads és Analytics mutatókat úgy, hogy mindössze az időintervallumot kell csak változtatnod. Így pár kattintásra redukálható az elemzéssel töltött idő.

Szeretnéd a saját szemeddel látni, hogy mire képes a rendszer? Próbáld ki most díjmentesen a Supermetrics-et 14 napig, kockázat és elkötelezettség nélkül!

Hozzászólás