Hogyan történik az influencer marketing mérése? Rövidesen megválaszolom, de előbb pár statisztika: vitathatatlan, hogy az influencer marketing ma az egyik leghangzatosabb és sokszor a legeredményesebb megoldás a márkák népszerűsítésére. Mindezt tükrözi, hogy egy 2019-es felmérés szerint a vállalatok 63%-a tervezi, hogy többet költsön influencer marketingre, jövőre pedig globális szinten 10 milliárd dolláros iparággá fogja kinőni magát ez a terület.
Az influencerek 93%-a használja az Instagramot, és 55,4%-a a Stories funkciót. A platform hiányossága, hogy ugyan ad néhány statisztikát az elérésekről és a követőtáborról, de a megbízók csak minimális visszajelzést kapnak a kampányok valódi eredményességéről.
Az influencer marketing mérése teljes transzparenciát ad
Van egy megoldás, amellyel pofonegyszerűen mérhetővé válnak az eredmények. Miért jó ez?
- Az influencer megbízhatóbb lesz a vállalkozások szemében és magasabb vállalási árakat kérhet el a kampányokért
- A megbízók teljes transzparenciát kapnak
Mindez lehetővé válik a díjmentesen használható Google Data Studio és a filléres havidíjas Supermetrics segítségével. Nézzük meg, melyik mit tud:
A Google Data Studio egy ingyenesen használható adatvizualizációs megoldása a keresőóriásnak. Ilyen Instagram jelentéseket lehet vele készíteni:
Ráadásul tudsz minden kampányhoz külön jelentést is készíteni, amelyet a megbízó bármikor meg tud nyitni. Így menet közben is megtekinthetőek az eredmények és szükség esetén változtatható az intenzitás.
Ahhoz, hogy a Data Studio-ba meg tudjanak jelenni az adatok, úgynevezett csatlakozókra (connectors) van szükség. Ezek biztosítják az adatáramlást az Instagram (és más csatornák) és a Data Studio között.
A Supermetrics a legjobb csatlakozó, amely az összes népszerű platformot képes összekötni a Google megoldásával, és mindössze 39 dollár a havidíja (ráadásul 2 hétig ingyen tesztelhető), ha csak 1 marketing csatornára szeretnéd használni.
Egy Instagram influencernek ez bőven elég, és sokszorosan megtérülő befektetés.
Gyakorlati lépések: így áll össze 5 perc alatt a riportolási rendszered
Először is regisztrálj ingyen a Google Data Studio-ba, majd hozz létre egy új jelentést. Ekkor ezt kell látnod:
Ezt követően adatforrásként kell hozzáadni az Instagram fiókodat. Ezt így teheted meg: kattints az új adatforrás hozzáadására a jobb alsó sarokban, majd írd be a keresősávba, hogy Instagram, és válaszd ki a Supermetrics Instagram Insights-ot.
A kiválasztást követően egyszerűen kattints az Engedélyezésre. Ekkor meg kell adni egy Google fiókot, ami alól majd elindítod az előfizetést a Supermetrics-re. Pár jóváhagyás után visszakerülsz a Data Studio felületére, és egy új Engedélyezés gomb jelenik meg. Ezzel fogod tudni az Instagram-od statisztikáját elérhetővé tenni a rendszer számára. A Facebook belépéseddel tudod mindezt megtenni.
Ha több profilod van, akkor a Select page résznél válaszd ki, hogy melyiket szeretnéd hozzáadni. Végül kattints az Összekapcsolás-ra, majd a Hozzáadás a jelentéshez.
Most két lehetőséged van: vagy hozzáadod a megfelelő mutatókat, diagramokat, statisztikákat a jelentéshez egyesével, vagy letöltöd a Supermetrics sablonját.
Kattints a Sablon használatára, majd válaszd ki az Új adatforrásnál az Instagram Insights-ot. Végül kattints a Jelentés használata-ra. WOILA! Most már egy felületen látod a profilod teljesítményét, a legjobban teljesítő posztokat és egy csomó adatot.
Hogyan lesz hatékony az influencer marketing mérése?
Most eljutottál oda, hogy a profilod teljes teljesítményét látod. De hogyan lehet beállítani, hogy csak a meghatározott szavakat, hashtagek tartalmazó posztok teljesítményét lásd?
Pofonegyszerűen: hozz létre új jelentést
Egy képen mutatok mindent:
- adj hozzá egy táblázatot és egy dátumtartományt
- a táblázatba a következők szerepeljenek:
- dimenzióknál:
- post
- post name
- mutatóknál:
- Media impressions
- Media unique saves
- Media reach
- Like count
- dimenzióknál:
Most szintén a teljes profilod teljesítményét látod a táblázatban. Ahhoz, hogy csak az adott kampány posztjait lásd, szűrőt kell hozzáadni. Ezt jobb oldalon találod, ha kicsit lejjebb görgetsz.
Meg kell adnod a szűrő nevét, és a feltételt. Ez nagyon egyszerű: azokra a posztokra vagyunk most kíváncsiak, amelyek például adott #-et tartalmaznak.
De ugyanitt megadhatsz konkrét posztokat is, ha a media permalink-et egyenlővé teszed a poszt linkével. VAGY-al többet is hozzáadhatsz.
Kész, kezdődhet az influencer marketing mérése már most.