Nincs időd a marketing aktivitások eredményeit bogarászni? Hosszú órákra kénytelen vagy elmélyülni a statisztikákban, de szeretnéd hasznosabb dolgokra fordítani az időd? Takaríts meg időt a Google Data Studio-val és legyél hatékonyabb a mindennapok során…
A Google Data Studio a Google egyedülálló elemző megoldása, amely alapvető jelentések és komplex elemzések elkészítésére is alkalmas. Ráadásul ingyenesen használható, így más üzleti elemző szoftverekhez képest befektetést sem igényel.
Google Data Studio előtt…
Mennyi időt rabol el egy jelentés elkészítése átlagosan?
Nézzünk egy egyszerű példát: egy cég Google Ads, Facebook oldal és Facebook hirdetések segítségével szerez új vásárlókat. Ez három különböző felület folyamatos bogarászását jelenti, ha egyáltalán van olyan kolléga, aki rendszeresen nézi az eredményeket.
A példa kedvéért nem csak a marketinggel megbízott munkatárs, de a cég egyéb stakeholderei is kíváncsiak lennének időnként, hogy teljesítenek a kampányok és a Facebook kommunikáció. Mi ilyenkor a teendő megfelelő elemző megoldás nélkül?
Meg kell nyitni három különböző felületet, és le kell tölteni legalább két XLSX fájlt. Míg az Ads és a Facebook hirdetések eredményeit a böngészőben lehet megtekinteni, addig az Insight mutatóit érdemes Excelben nézni. Be kell állítani mindhárom platformon az időintervallumokat, ezekből pedig ki kell másolni, vagy képernyőképpel kivágni a megfelelő részeket. A példában szereplő cég érintettjei pedig heti kimutatást szeretnének, így ez a hosszú és unalmas műveletsor rendszeresen időt rabol el a megbízott kollégától.
Nem túlzás, hogy egy marketing csatorna eredményeinek elemzése nagyjából egy, vagy akár másfél órát is el tud rabolni. Ez a példában szereplő cég marketinggel foglalkozó kolléga esetében 3-4,5 órát jelent, hetente. Ez azt jelenti, hogy egy hónapban nagyjából 1,5-3 munkanapot csak azzal tölt el, hogy jelentést készítsen.
Nem tűnik túl hatékonynak, igaz?
Google Data Studio: automatizálás a kulcs…
A Google Data Studio egyik legnagyobb előnye, hogy a hazai KKV szektorban használt online marketing eszközök túlnyomó részét be lehet csatornázni egyetlen felületbe. Elegendő egyszer összeállítani a megfelelő jelentést, onnantól kezdve pedig elég csak az időintervallumot átállítani, ami összesen három kattintást jelent. Tehát a jelentések elkészítése heti szinten három kattintásra redukálható.
A számok nyelvén ez azt jelenti, hogy már három marketing eszköz esetében is 12-24 munkaórát tudsz megtakarítani havi szinten a Google Data Studio segítségével. El lehet felejteni a kézi másolgatást, az importálásokat, az Excel bűvészkedést.
Csatlakozók – a Google Data Studio erőforrásai
A Google Data Studio-nak szüksége van úgynevezett adatforrásokra ahhoz, hogy adatokat lehessen megjeleníteni benne. Ilyen lehet a teljesség igénye nélkül:
- Google Analytics
- Instagram profil mutatói
- Facebook hirdetési fiók
- Facebook oldal teljesítménye
- Google Spreadsheet
- Google Ads
- LinkedIn oldal eredményei
Ha háromnál több eszközt használ a céged, esetleg több Facebook oldalt, vagy egyéb csatornákat, úgy rendkívül sok időt és energiát tudsz megspórolni a Google Data Studio segítségével. Ráadásul a Google termékei (Analytics, Ads, stb.) díjmentesen használhatóak, csatlakoztathatóak. Ahhoz azonban, hogy nem Google forrást is hozzá tudj adni egy jelentéshez, külső csatlakozóra van szükséged.
Ügynökségünk több hónapos kutatómunkát követően a -et választotta erre a célra.
A Supermetrics egyszerűen kezelhető és ár/érték arányban verhetetlen a piacon jelen lévő szolgáltatók közül. Akár egyetlen forrásra is használhatod, ha pedig Te is ügynökségi fotelből olvasod e sorokat, úgy az összes ügyfeled összes csatornájára alkalmazható megoldásra találsz. Ráadásul 2 hétig ingyen tesztelheted, így kockázat nélkül fel tudod mérni, hogy milyen eredményeket tudsz elérni vele.