B2B marketing eszközök

B2B marketing eszközök: 33 leadszerző megoldás 2021-ben

Mi a különbség a B2C és a B2B marketing eszközök között?

A B2B marketing eszközök ugyanolyan marketing megoldások, mint a végfogyasztókat célzó kampányok esetében, azonban teljesen más megközelítésre van szükség a használatukkor. A kiindulási pont, hogy ugyanolyan emberek ülnek a befogadó oldalon – ellenben egészen más attitűdök és motivációk mentén hozzák meg a végső döntést. Ráadásul sok esetben még úgynevezett döntés előkészítőkön kell átverekednie magát a cégnek, mire az értékesítő eljut a fő döntéshozóig, döntéshozókig.

Az is egy axióma, hogy a legtöbb esetben nélkülözhetetlen az értékesítés a folyamatból, azonban egyáltalán nem mindegy, hogy az érdeklődő milyen motivációval érkezik a sales elé. Előfordulhat, hogy komolyabb edukációnak kell megelőznie a lezárást, ami akár hetekig, vagy hónapokig is tarthat.

A következőkben olyan B2B marketing eszközöket gyűjtöttem egybe, amelyeket mi is napi szinten használunk az ügynökségnél. Ezeket 4 nagyobb csoportra osztottam:

  • alap eszközök
  • közösségi média
  • látogatószerzés
  • szakértői státusz növelés

A cikk nem lesz rövid, de cserébe hosszú, és remélem kellően tartalmasnak fogod találni. Kezdjük az alapokkal.

Alap B2B marketing eszközök – ismerd meg a leadeket

Nézzük meg először a legegyszerűbb esetet: már keresik a terméked, szolgáltatásod, és látogatóid is vannak a weboldalon. De kik ők? Honnan jöttek? Mi érdekli őket?

1. Google Analytics

Már évek óta nélkülözhetetlen eszköze az online marketingnek. Ha a kisujjadban van a használata, akkor se ugorj a 2-es pontra, mert gondolatébresztőnek is jó lehet az alábbi rövid leírás. (ha pedig teljesen kezdő vagy az analitikában, akkor itt egy remek ebook).

A Google Analytics remek B2B marketing eszköz és számtalan hasznos információ kihámozható a leendő leadjeidről. Az ugyebár alap, hogy nyomon követed, mely forrásaid hozzák a legrelevánsabb látogatókat (forrás/médium). Ennél talán még fontosabb, hogy lásd: mely aloldalak érdeklik a legjobban a felhasználókat, ott mennyi időt töltenek, és hol pattannak le leginkább. Ezeket az információkat felhasználhatod arra, hogy egyértelműbbé tedd a termékeid, szolgáltatásaid leírását, vagy magát az ajánlatot, ha éppen fel van tüntetve.

Ahhoz, hogy pontosabb képet kapj a vevőszerző gépezet teljesítményéről, mérned kell a konverziókat. Ha van kapcsolati, vagy ajánlatkérési űrlap, akkor a dolog pofonegyszerű: 1 kitöltés 1 konverziót jelent. De azt is megnézheted, hogy hányan akarnak telefonálni, vagy emailt küldeni.

Ehhez egyszerűen kattintásra elérhetővé kell tenni az elérhetőségeket, például így:

Kattintásra megjelenő elérhetőségek

A kattintás már mérhető, így látni fogod, hogy mely csatornák hány “egész jó” érdeklődőt hoztak, és lehet optimalizálni a marketing folyamatokat. Persze nem 100%-os az egyezés azokkal, akik ténylegesen fel is emelték a telefont, de jó megközelítést ad.

2.Blogolás

Nem fogok arról írni, hogyan kell jó cikket készíteni, mert erről 1000 és egy anyag kering a neten. Itt inkább a szükségességét hangsúlyozom ki. Legyen bonyolult a terméked, vagy éppen egyszerű, mindig van miről írni.

Készíts felmérést a partnereid körében és publikálj statisztikákat. Mutasd be a szolgáltatásod különböző problémák megoldása közben. Írj az újdonságokról, új lehetőségekről. Hozz nemzetközi példákat és véleményezd azokat. Gyakorlatilag egy kis kreativitással bármiből lehet jó és hasznos tartalmat készíteni.

Miért jó mindez?

Mert a piac előbb-utóbb szakértőként fog rád tekinteni (lerágott csont, de még a mai napig működik!).

Két dolgot tarts mindig szem előtt, mielőtt klaviatúrát ragadsz: kinek szól az adott cikk és hol tart fejben az ügyféllé válás folyamatában. Azaz: mennyi információja van a termékedről, szolgáltatásodról, és rólad? Éppen ezért érdemes diverzifikálni a tartalmaid aszerint, hogy mennyi információja van a megcélzott személynek.

3. SEO

A keresőoptimalizálás rendkívül hasznos tud lenni, HA már keresik a terméked, szolgáltatásod. Megfelelő munkával döbbenetesen jó eredményeket lehet elérni. Viszont: ha olyan a portrékád, ami új, a piacon innovatív, és szinte még senki sem ismeri, akkor hiába optimalizálod a weboldalad, nem fog eredményre vezetni.

Megtörtént eset: nemrég egy olyan céggel tárgyaltam a marketing lehetőségekről, ami egy speciális, szűk szegmensnek kínál megoldásokat. A Seo-s csapatunk küldte át hozzánk, mert a keresőoptimalizálás már nem elégséges neki – a piaca jóval szélesebb, mint amennyit elér a Google találati listájából. Így megvizsgáltuk, hogy a célcsoportja mely csatornákon érhető el, és egy rá szabott koncepció mentén kezdtük el felépíteni az ügyfélszerző gépezetet.

Extra tipp: a Search console (korábban webmaster tools) remek tippeket ad arra, hogy miről írj. Ha megnézed, hogy mely keresési kifejezésekre jelent meg az oldalad, akkor finomíthatod a tartalomstratégiád. Ezt a cikket is egyébként részben ez inspirálta: elkezdett feljönni a B2B marketing eszközök kifejezésre az oldal, és megláttam benne a potenciált.

4. A B2B marketing eszközök királya: Leadberry

A Leadberry-ről már többször írtam itt a blogon és a LinkedIn profilomon is igyekszem népszerűsíteni. Nagyon jó találmány, ráadásul magyar fejlesztők keltették életre.

A következőt csinálja: beazonosítja a látogatóidat, de nem név szerint (ezt a Google egyébként sem kultiválja), hanem azt találja ki, hogy milyen cég képviselői. Eddigi tapasztalat alapján kb. 20-30%-os találati aránnyal dolgozik, ami egyáltalán nem kevés releváns leadet jelent.

Megmutatja továbbá azt is, hogy adott vállalkozástól érkező látogató mely aloldalaidat tekintette meg, mennyi időt töltött a tartalmak böngészésével, ergo mi érdekelte.

Mire használhatod ezt az információt?

Az értékesítők le tudják szűrni a forró leadeket, és a hideg kapcsolatfelvétel helyett egy szinte nyert pozícióból indíthatják a megkeresést. Ráadásul ha van CRM rendszered (ugye van?), akkor integrálni is tudod a megoldást, így egy felületen nyomon követheted az érdeklődők státuszának alakulását.

Kipróbálnád? Kattints a 14 napos ingyenes tesztért!

5. Funnel CRM

Ha már van jól bejáratott CRM rendszered, akkor ugorj a 9-es pontra nyugodtan, de ha még nincs, és B2B területen dolgozol, akkor ideje szembesülnöd a ténnyel: hosszú távon nem fog menni a hatékony értékesítés és utánkövetés egy megfelelő rendszer nélkül.

A CRM (Customer Relationship Management, azaz Ügyfélkezelő rendszer) hatalmas segítséget nyújt abban, hogy nyomon kövesd a leadek státuszának alakulását. Nem kell többé Excel fájlokkal és kockás füzettel bajlódni, hiszen minden információt egy helyen tárolhatsz.

A Funnel CRM az egyszerűbb rendszerek közé tartozik, de mindent tud, amire egy értékesítőnek, vagy egy sales osztálynak szüksége van. A következő főbb funkció vannak:

  • űrlapok: automatizáld az értékesítést CRM-be kötött űrlapokkal. Kiválóan használható például ajánlatkérések, vagy érdeklődő üzenetek fogadására
  • ajánlatok nyomon követése: drasztikusan növeli a kiadott ajánlatokból származó üzletek mennyiségét, ha pontosan tudod, kinek, mikor adtál ajánlatot. Az utánkövetés pedig gyerekjátékká válik
  • ajánlatadás: küldd ki egyszerűen az ajánlatod a beépített üzenetküldő segítségével
  • Gmail integráció: a teljes levelezésedet integrálhatod a rendszerbe, így a beérkező üzeneteket csoportosíthatod, beállíthatsz értesítőket a válaszadásra, stb.
  • feladatok: az egyik kedvenc mondásom – “akinek nincs esze, legyen notesze”. Nincs többé elfelejtett teendő, ha rögzíted a feladataidat

Íme egy kis ízelítő a rendszer tudásáról:

Kipróbálnád? Kezdd el most ingyen!

6. Agile CRM – igaz csemege a B2B marketing eszközök közül

Az egyik személyes kedvencem. Funkciókban gazdag CRM rendszerről van szó, ami nem csak az értékesítést tudja támogatni, de rengeteg beépített marketing megoldással is rendelkezik.

Egy egész cikket meg lehetne tölteni azzal, hogy mi mindenre képes, de a legfontosabbak és legérdekesebbek a következők:

  • ingyenes: 10 felhasználóig díjmentesen használható
  • gamifikáció: imádom. Az értékesítés különböző lépcsőfokait jutalmazni lehet (kapcsolatfelvétel, ajánlatadás, értékesítés lezárása), így folyamatosan motiválhatod a csapatod
  • lead pontozás (lead scoring): pontozható, hogy adott érdeklődő hol tart fejben az ügyféllé válás folyamatában. Az egyes interakciókhoz pontértékeket rendelhetsz (megnyitott egy edukatív emailt, elolvasott egy cikket, megnézett egy videót, stb.), így azt is láthatod, hogy mikor érett meg a lezárásra
  • további 50+ funkció: tényleg érdemes kipróbálni

Kattints és kezdd el használni ingyen!

7. Hubspot CRM

Talán minden CRM rendszer közül a legjobb a Hubspot megoldása, ráadásul az alap funkciókat ingyen is lehet használni. A legnagyobb erősségét az adja, hogy az értékesítés támogatása mellett ügyfélszolgálati modult és professzionális B2B marketing eszközöket is biztosít. Így a leadek generálásától a sales folyamatok támogatásán keresztül a support folyamatokig mindent egy helyen lehet kezelni.

A HubSpot másik legnagyobb előnye (és emiatt példakép is egyben), hogy elképesztő mennyiségű, hasznos tartalmat készítenek, amely az értékesítés és a marketing rengeteg aspektusát vizsgálja. Ez a fajta edukáció nagyban hozzásegíti őket az ügyfélszerzéshez is. A szakértői státuszt tovább erősíti, hogy saját, online elvégezhető kurzusai vannak, amelynek sikeres teljesítését követően különböző bizonyítványokat lehet gyűjteni.

Szeretnéd kipróbálni ingyen? Akkor kattints!

8. Hotjar

A  leadgenerálás elképzelhetetlen anélkül, hogy pontosan megismerjük a weboldal látogatóit. Mit néznek meg? Hova kattintanak? Hol morzsolódnak le?

Ezen kérdések megválaszolására több hő- és kameratérképes rendszer létezik, amelyek szintén beleférnek a B2B marketing eszközök kategóriába. Most két, általunk is használt változatot mutatok be

A Hotjar egyike a legrégebbi megoldásoknak. Számtalan hasznos funkciója van, íme a legfontosabbak:

  • hőtérkép: megmutatja, hogy a látogatók pontosan hova kattintanak a weboldaladon. Így kiszűrhető például, ha van egy kép, amit bőszen vadul klikkelnek, de nincs linkelve. Megkönnyítheted a navigációt és a felhasználói élményt, ha jobban a fogyasztók szokásaira szabod a weboldalt
  • Felvételek: olyan, mintha beülnél a látogató mellé, és azt látnád, amit ő. Megmutatja, hogyan mozgatja a kurzort, hol időzik többet, mely részeket ugrik át, és hol hagyja el az oldalt.
  • Sales funnel: hasonlóképp működik, mint a Google Analytics célkonverziós tölcsére, de van egy fontos különbség. Tegyük fel, hogy a következő lépéseken kell végighaladnia egy felhasználónak, mielőtt konvertál:
    • Megtekinti a szolgáltatási oldalt
    • Átlép az ajánlatkérés oldalra
    • Kitölt egy űrlapot – és ez a fő konverzió.
    • Analyticsben mindegy, milyen sorrendben teszi ezt egy felhasználó, a csatornaábrázolásba bekerül. A Hotjar szigorúbb: akkor kerül be a funnel-be a felhasználó, ha a meghatározott lépéssorozat szerint halad. Ergo ha megtekinti a szolgáltatási oldalt, majd visszatér a főoldalra, és utána lép az ajánlatkérésre, az a Hotjar szemében már meghiúsult konverzió.
  • Visszajelzések kérése: a felhasználóknak egy egyszerű, egy kattintással megválaszolható kérdést adhatunk. Kb olyan, mint a gyorséttermeknél a pénztár melletti kijelző.

Kis forgalmú weboldalak ingyen használhatják!

Próbáld ki és profitálj!

9. Smartlook

A Smartlook a Hotjar testvére, és elég sok hasonló funkcióval rendelkezik. Ugyanúgy tudsz hőtérképet, clicktérképet, kurzor kamerát rögzíteni, de nincs benne például a visszajelzés kérés funkció. Ellenben mobil app mérésére is alkalmas.

Nagyobb látogatottságú oldalak esetében barátibb a havi díja, mint a nagytestvérnek. Íme egy kis ízelítő:

Teszteld 10 napig ingyen a teljes funkcionalitását, de használatod az ingyenes változatát is az alapfunkciókkal!

Közösségi média a B2B marketing eszközök szolgálatában

A különböző közösségi médiafelületek nagyon hatékonyak tudnak lenni a B2B értékesítésben, ha megfelelően használjuk. Mielőtt bemutatok néhányat a B2B marketing eszközök közül, előbb egy fontos alapvetést kell tisztázni.

Nem rég egy fiatal kollégámat mentoráltam és kértem, hogy soroljon fel fejből minél több marketing eszközt. Ezeket felírtuk egy táblára, majd kérdeztem tőle, hogy melyek B2B marketing eszközök, és melyek B2C. Miután összepárosítottuk mindet, fogtam és áthúztam az egészet.

Miért?

Mert néhány kivételtől eltekintve szinte bármely csatorna lehet ilyen is, olyan is. Sok tárgyaláson hallom például az ügyfelektől, hogy a LinkedIn kizárólag B2B vonalon jó. Ezután elmesélem nekik, hogy több partnerünk is van, aki végfogyasztóknak értékesítés és nagyon jól működik a “szakmai Facebook”. Elsősorban prémium termékeknél használjuk, ahol a felhasználók beosztása determinálja az ő jövedelmi szintjüket.

Mindig azt kell először eldönteni, hogy mit használ a célcsoport leginkább. Ennek tudatában kell kiválasztani azokat a közösségi médiafelületeket, ahol az értékesítés és a marketing aktív lesz.

10. Instagram

Talán ma már kevésbé meglepő, de az Instagram is egy lehet a B2B marketing eszközök közül. Mint mindig, itt is azt kell megvizsgálni, hogy a célcsoport mely felületeket használja. Kiválóan alkalmas például fodrászok, műkörmösök, vagy kozmetikusok elérésére, de employer brandingre és a divatiparban is meglepően hatékony tud lenni.

11. Facebook

Néhány éve elterjedt a mondás, miszerint a “Facebook, az kell!”. Ez csak abban az esetben igaz, ha a célcsoportunk valóban aktívan használja, ÉS a munkája miatt van jelen a felületen. Van például elektrokémiai analízisekhez szükséges berendezéseket forgalmazó partnerünk, akinél eszünkbe nem jutott volna ajánlani a platformot. De van műköröm alapanyagokat értékesítő nagyker ügyfelünk, ahol viszont elképesztő eredményeket tud hozni.

12. LinkedIn – profil

Erről írtam egy cikket, amelyet itt olvashatsz el.

13. Brand24 – tudd, mit sustorognak rólad

A Brand24 egy tökéletes eszköz arra, hogy tudd, mit beszél a világháló népe a márkádról, termékedről, szolgáltatásodról. Beállíthatsz kulcsszavakat, amelyekre napi szinten értesítést kapsz.

Tudd meg, mit sutyorognak a hátad mögött az interneten Rólad - a Brand24 egy fontos B2B marketing eszköz
Brand24 – maradj képen

Miért kapott helyet ez a B2B marketing eszközök között? Mert nem csak a saját branded figyelheted, de beállíthatod a konkurenciát, az iparágad és egyéb, releváns kulcsszót. A megoldás pedig pásztázza a közösségi médiát (Facebook, Twitter, Instagram), blogokat, fórumokat, híreket, webes találatokat és videókat is. Az egyes megjelenéseket pedig megjelölheted pozitívnak, negatívnak, vagy semlegesnek, így lesz egy átfogó képed arról, hogy miként vélekednek Rólad, vagy arról, ami érdekel.

Kipróbálnád? Kattints és teszteld 14 napig ingyen!

14. Google Alerts

A Google értesítők a Brand24 mellett szintén jó szolgálatot tesznek abban, hogy naprakész maradj. Itt szintén beállíthatsz kifejezéseket, amelyek meghatározott rendszerességgel kapsz értesítést a mail box-odba. Kvázi automatizálhatod azt, hogy manuálisan beírod az adott kulcsszavakat a Google keresőjébe, ráadásul csak a friss találatokat adja vissza.

Kattints és legyél naprakész!

15. Talkwalker – Google Alerts alternatíva, Twitter figyeléssel

Bár a Csiripelő használata idehaza még nem terjedt el (és lehet, hogy nem is fog), attól még hasznos lehet a folyamatos figyelése. A Talkwalker működési elve hasonló, mint a Google Alerts-é, de Twitter találatokat is ad, ráadásul ingyenes. Nagyon hasznos információkat kapsz a segítségével a postafiókodba, amelyeket azután felhasználhatsz a munkád, vagy a marketing tevékenység során.

Talkwalker - Google Értesítő alternatíva
A Talkwalker remekül beillik a B2B marketing eszközök közé

Próbáld ki, teljesen ingyenes!

16. Buffer – közösségi média B2B marketing eszközök egy felületen

A Buffer lehetővé teszi, hogy egy platformon keresztül menedzseld az összes közösségi médiafelületet, úgymint: Facebook oldal és csoportok, Instagram, LinkedIn profil, LinkedIn céges oldal, Twitter, és Pinterest. Miért jó mindez?

Ha már a B2B marketing eszközök a téma, íme egy egyszerű példa: van 5 értékesítő egy csapatban, és egy marketinges. Az ő feladata, hogy megfelelő tartalmat gyártson a sales-esek számára. Nekik nem kell többé azzal foglalkozni, hogy megosszák ezeket a tartalmakat, hiszen elegendő, ha csatlakoztatják a profiljukat, a marketinges pedig egy kattintással közzé tudja tenni az előre létrehozott content-e.

3 közösségi médiát ingyen csatolhatsz és korlátlanul használhatsz. Próbáld ki!

17. Hootsuite

A Hootsuite a Buffer nagytestvére. Funkciókban gazdag közösségi média menedzselő megoldás. Nem csak időzítheted a tartalmakat a különböző felületeken, de elemezheted, rendszerezheted és még a hirdetésekben is nagy segítségedre lesz.

Íme egy kis ízelítő:

18. Socialpilot

Még ütősebb, mint a Hootsuite, ráadásul a teljes funkciók még kedvezőbb havidíj mellett is érhetőek el, mint az előző eszköz esetében. Több platformra működik, fele annyiba kerül, tömeges tartalomfeltöltésre is van lehetőség, van közösségi média naptár, és nagyon jó a supportja.

Socialpilot- kezeld egy felületen a közösségi B2B marketing eszközök felületeid

14 napig tesztelhető ingyen. Megéri, nagyon!

19. Feedly – maradj képben és ossz meg iparági híreket

A B2B marketing eszközök többségéhez szükség van megfelelő tartalomra. Ezt készítheti egy cég megbízott munkatársa (például a marketinges), de érkezhet külső forrásból is. A Feedly ez utóbbiban segít, illetve ihletet adhat a már létrehozott és a világhálón szereplő content újragondolására, adaptálására.

Ez lényegében egy blog feed, ahová becsatornázhatóak a fontosabb blogok. Nincs szükség arra, hogy több tucat felületet figyelj napi szinten, mert egy helyen értesülsz arról, ha új tartalmat publikálnak.

Mire használhatod?

Például beköveted az iparágad lényegesebb, nemzetközi szereplőit, majd a cikkeket a saját felületeiden is megosztod. Ezeket kommentelheted, véleményezheted, kritizálhatod is. Azok, akik találkoznak ezekkel a tartalmakkal látni fogják, hogy naprakész vagy, és előbb-utóbb szakértőként fognak Rád tekinteni.

Feedly
Feedly – az információforrás

Az alapfunkciók ingyenesek, és már azokért is érdemes elkezdeni használni!

20. Google Data Studio – elemezd a B2B marketing eszközök eredményeit

A Google Data Studio egy nélkülözhetetlen megoldás a B2B marketing eszközök tárházából. Egy felületre hozhatod gyakorlatilag az összes online marketing csatornád eredményeit, így összefüggéseiben vizsgálhatod azok eredményességét. A rendszer használata ingyenes a Google felületeivel, így például az Ads-al is.

De könnyedén integrálhatod a Facebook posztok és hirdetések, a LinkedIn bejegyzések és hirdetések, vagy akár az Instagram eredményeket is. Ehhez egy külső csatlakozóra van szükség.

A Google Data Studio segítségével nyomon követheted a B2B marketing eszközök eredményeit
Értékeld, majd optimalizáld a B2B marketing eszközök teljesítményét

Mi ezt használjuk. Ingyen kipróbálható, de vigyázat: függőséget okoz! Katt!

Látogatószerzés – szerezz minőségi érdeklődőket a B2B marketing eszközök segítségével

Ahogy a közösségi médiánál már említettem, viszonylag kevés olyan csatorna létezik, amely egy az egyben besorolható a B2B marketing eszközök kategóriába, vagy éppen a B2C-be. Ebből könnyen belátható, hogyha a célcsoport aktív például az Instagramon, akkor érdemes ott hirdetéseket is futtatni. Ha egyáltalán nem használja a Facebookot, akkor pedig nem kell felesleges büdzsét elégetni.

21. Google Ads és egyéb PPC hirdetések – kicsit másképp

Kezdjük a legegyszerűbb esettel: a termékünkre, szolgáltatásunkra nagy volumenben keresnek a felhasználók. Ilyenkor magától adódik, hogy szükség van Ads keresőhirdetésekre.

Mi van akkor, ha nincs értékelhető keresési mennyiség?

Több megoldás van, de előbb egy alapvetés: rendszerben kell gondolkodni és el kell fogadni a tényt, hogy a felhasználók egyre ritkább esetben vásárolnak, vagy válnak ügyféllé azonnal.

Jellemzően több nap, hét, vagy hónap átfutási idő lehet a között, hogy először találkozott a hirdetésünkkel, addig, amíg ténylegesen bejelentkezik, mint potenciális ügyfél.

Példa: tudjuk, hogy a szolgáltatásunkra nincs kimutatható keresési volumen. Mit tehetünk? Mivel blogolunk, a cikkeket meg tudjuk hirdetni a Display hálózaton. Célozhatunk érdeklődési kör szerint, de tematikus oldalakat is megjelölhetünk, amelyet a célcsoport fogyaszt, vagy ha van már egy tekintélyesebb vásárlói adatbázis, akkor használhatunk hasonmás közönséget.

Mi lesz ennek az eredménye?

Magunkhoz csalogatjuk a leadeket. Várhatóan sokan le fognak pattani, de arra ott a remarketing célzás, mondjuk egy másik cikkel.

Még egy tipp: a legtöbb B2B értékesítés során a célcsoport jellemzően asztali gépről, a munkaidejében fog ügyféllé válni. Ebből következik, hogy az egyre inkább sales-esebb tartalmakat már érdemes PC-re hirdetni.

Építsd fel a szakértői státuszt

Mint azt már korábban is hangsúlyoztam, olyan impulzust kell adni a megcélzott felhasználónak, ahol éppen tart fejben az ügyféllé válás folyamatában. Aki még messze van attól, hogy üzletet kössön velünk, annak nem érdemes egyből ajánlatot adni. Aki viszont már ég a vágytól, hogy vásárolhasson, annak mehet az értékesítés.

Ahhoz, hogy végigvezesd a usereket ezen az úton elengedhetetlen, hogy felépíts egyfajta szakértői megítélést. Ebben segítenek a következő eszközök.

22. Ebook – a B2B marketing eszközök “őse”

Egy ebook még mindig hatékony módja az edukálásnak, az adatbázis építésnek és a szakértői megítélés növelésének. Az ereje akkor jelentkezik, ha VALÓBAN értékes információkat tudsz átadni az olvasónak, mert a marketing bullshit-ek ideje lejárt.

Itt van két példa, amelyeket mi készítettünk:

A megtérülő kiállítások titka – Gyakorlati tippek hazánk egyetlen kiállítás specialista marketing ügynökségétől (feliratkozás nélkül letölthető)

Google Analytics kisokos: 32 oldalnyi tömény tudás arról, hogyan mérd és értelmezd a weboldalat látogatóinak a viselkedését. Kezdőknek és középhaladóknak szóló anyag lett, ami ugyan nem szép, de tartalmas.

23. Whitepaper-ek

A fehér könyv (whitepaper) egy információs dokumentum, amelyet általában egy vállalat vagy nonprofit szervezet ad ki, hogy elősegítse vagy kiemelje a megoldás, termék vagy szolgáltatás jellemzőit. A fehér könyveket gyakran értékesítési és marketing dokumentumokként tartjuk számon, amelyekkel a potenciális ügyfeleket igyekszünk edukálni, tájékoztatni, vagy segíteni.

Bemutathatóak benne esettanulmányok, referenciamunkák, termékek, szolgáltatások, vagy iparági kutatások, hírek is.

24. Canva: profi grafikák egyszerűen

Ha van egy, vagy több kiváló grafikus a csapatban, akkor ezt a pontot ugord át, de én azt tapasztalom, hogy a legtöbb B2B területen működő cégnél ez sajnos nincs így. Ebben az esetben vagy kiszervezik a grafikai munkákat, vagy házon belül próbálják valahogy megoldani.

Ezt a “valahogy” megoldást lehet leváltani a Canva segítségével.

Canva - képszerkesztő
A Canva segítségével könnyedén készíthetsz szóróanyagokat, posztereket, Facebook képeket

A Canva egy drag’n drop képszerkesztő megoldás, amivel pofonegyszerűen készíthetsz plakátokat, Facebook poszt képeket, flyereket, bannereket, stb.

Próbáld ki, ingyenes (is).

25. Visme: készíts infografikákat egyszerűen

A B2B marketing eszközök közül az infografikák talán a legkevésbé használt megoldások, pedig nagyon gyorsan elkészíthetőek és rendkívül hatékonyak tudnak lenni. A tengeren túl sokkal inkább telterjedt a cégeknél, érdemes néhány példát megnézni.

Visme . infografika készítő
Az infografikákkal nagyon jól szemléltethetőek tények, adatok, statisztikák

Miért olyan hatékonyak?

  • gyorsan elkészíthetőek
  • látványosak
  • száraz tényeket tudsz látványosan szemléltetni
  • vonzzák a tekintetet
  • ha szép, akkor növeli a professzionális megítélést

Ha van házon belül grafikus, akkor érdemes az ő segítségét kérni. A marketingesek, vagy az értékesítők ki tudják találni hozzá a megfelelő tartalmat, neki már csak formába kell öntenie.

Ha viszont nincs, akkor sincs gond: rengeteg profi online eszköz létezik arra, hogy drag’n drop módszerrel el tudjunk készíteni egy infografikát.

Nekem ez vált be, nagyon jó és könnyen kezelhető!

26. Videókészítés – audiovizuális B2B marketing eszközök

A videós tartalmak mára már nagyon népszerű B2B marketing eszközökké váltak. Ha megvan a szükséges felszerelés, akkor viszonylag gyorsan elkészíthetőek, és sokkal több értéket lehet közvetíteni a segítségükkel, mint a hagyományos cikkekkel. Rengetegféle tartalmat lehet készíteni:

rendszeresen frissülő vlogot, szolgáltatás bemutatást, referenciamunkákat, de ügyfelek is megszólíthatóak.

Egy a fontos: ne legyen gagyi. Ha nincs megfelelő felszerelés hozzá, úgy érdemes külső segítséget kérni.

27. Webinar Ninja: tarts profi webináriumokat

Számomra kicsit meglepő, de míg videós B2B tartalmakkal egyre gyakrabban találkozom, addig viszonylag kevés a jó minőségű webinárium. Pedig elképesztő hatékony tud lenni. A legfontosabb különbség egy hagyományos videós tartalomhoz képest az, hogy a webinárium élő adásban történik, annak minden előnyével (és hátrányával).

Webinar Ninja - a webináriumok tökéletesen beleillenek a B2B marketing eszközök kategóriába
Webinar Ninja – profi eszköz webináriumokhoz

A nézők kérdezhetnek és beszélgetés kezdeményezhető velük. Ráadásul egy ilyen eseményt jó előre meghirdethetsz az ügyfeleidnek, vagy a potenciális leadeknek, így még több felhasználót tudsz bevonzani.

Kokettálsz a gondolattal, hogy webináriumot tarts? Próbáld ki ezt az eszközt, nagyon jó!

A klasszikus feliratkozás már a múlté – építs adatbázist

Rengeteg cégvezetőtől hallom, hogy mennyire utálják a hírleveleket. Egyet tudok velük érteni. De akkor hogyan lehet mégis hatékony az email marketing? Azért, mert nem hírlevelet kell küldeni, hanem ÉRTÉKET.

Ehhez pedig arra van szükség, hogy minél jobban megismerd a feliratkozóidat. Ha még nem tetted meg, akkor nézd meg a Google Analytics ebook aloldalt, ahol egy feliratkozási űrlapot találsz. Viszont ahhoz, hogy az a pár email, amit havonta küldök, valóban releváns és értékes legyen, szükség van arra, hogy tudjak néhány információt a feliratkozóról. Például egy B2B területen működő cég marketingesének nem fogok olyan levelet küldeni, ami arról szól, hogy a Tiktok milyen jó eszköz, ha a tiniket akarjuk elérni.

Tehát: gyűjts adatot a feliratkozóidról, szegmentáld őket, és adj olyan értékes tartalmat, ami VALÓBAN hasznos a számukra. Ha ezt felismerik, akkor nem a spambe fogják végezni a leveleid, hanem 20-30-40%-os megnyitási arány mellett folyamatosan lapátolhatod be a leadeket.

Erre egy eszközt mutatok most.

28. Salesautopilot – marketing automatizáció felsőfokon

A SAPI egy magyar fejlesztésű marketing automatizációs megoldás, ráadásul 400 levélküldésig ingyen is használható, teljes funkcionalitással. Előre beállíthatsz követőleveleket, amelyeket akár úgy is időzíthetsz, hogy a feliratkozók viselkedéséhez (megnyitotta? nem nyitotta meg? kattintott egy adott linkre? másikra kattintott? stb.) igazodjanak. De integrálhatsz sms küldést is, szintén viselkedés alapján időzítve.

Például: van egy 6 részes levélsorozatod külön a cégvezetőknek és külön a marketingeseknek (más a problémájuk, más a motivációjuk ugyebár). XY marketinges megnyitja az első két levelet, de a harmadikat már nem. Ha pl. 3 napig nem nyitja meg, akkor a rendszer képes arra, hogy automatikusan küldjön egy sms-t (persze csak akkor, ha megadta korábban a telefonszámát), amelyben emlékeztetheted a tényre: lemarad egy fontos információról.

A lehetőségek száma végtelen, viszont példaértékű, hogy nagyon részletes edukációs anyag áll rendelkezésre.

Próbáld ki, nem fogod megbánni!

Offline B2B marketing eszközök – jól célzott eléréssel

Habár általánosan igaz, hogy egy bizonyos cégméretig az online marketing eszközök jobb ár/érték aránnyal alkalmazhatóak, természetesen azt is szem előtt kell tartani, hogy milyen médiumokat fogyasztanak a célszegmensünk tagjai.

Előfordulhat ugyanis, hogy egy jól célzott offline megjelenéssel, vagy kampánnyal nagyobb eredményt lehet elérni, mint az online aktivitások fokozásával.

29. PR – szakmai lapokban, portálokon

A PR remek eszköze a jó hírnév keltésének és a szakértői státusz növelésének. Sőt, a legtöbb esetben a szakmai sajtóban való offline megjelenés nem is szokott drága lenni (persze itt is vannak kivételek, lásd HVG, vagy Forbes listaárai).

30. Sajtóközlemény

Az újságírók nagyon szeretik a statisztikákat, felméréseket, iparági új híreket. Miért ne kaphatnák ezeket meg éppen Tőled? Készíts kutatást akár a meglévő ügyfeleid között, állíts össze belőle egy jó kis cikket és mutasd meg a piacodnak.

31. Direkt marketing – értékesítést támogató B2B marketing eszközök

Számtalan DM eszköz létezik. Mindegyikben a közös az, hogy közvetlenül a döntéshozót célozzuk meg, offline. Ez történhet hagyományos hideghívás keretében, vagy postai úton is. Itt is, mint mindig, érdemes rendszerben gondolkodni: például, előbb hívják fel az illetékest az értékesítők, de még ne akarjanak eladni. Adjanak tájékoztatást csak arról, hogy hamarosan egy postai levelet fog kapni, és kérjék meg, hogy olvassa el, mert fontos és hasznos információk lesznek benne.

Ezt követően menjen ki a postai levél, majd pár nappal később jöhet a follow-up. Sokkal eredményesebb tud ez lenni, mintha ész nélkül telefonálgatnának össze-vissza.

32. Demo, eseménymarketing

A B2B marketing eszközök tárházának bemutatása az utolsó pontjához érkezett. Igazi csemegék maradtak a végére, bár az, hogyan is használhatóak, nagyban befolyásolja a terméked, illetve szolgáltatásod.

Ha például SaaS szoftvered van, akkor érdemes demo lehetőséget kínálni úgy, hogy nem egyszerűen adsz neki egy X napos próbaváltozatot, hanem egy előre egyeztett időpontban, akár személyesen, akár telefonon keresztül, de bemutatod a rendszer működését.

Fizikai termékeknél lehet rendezvényeket, vagy kötletlenebb eseményeket is szervezni, ahová egy helyre, fókuszáltan hívod meg a célcsoport tagjait.

De használhatsz csali tréningeket is, ahol a szolgáltatásod lényegének a bemutatása történik, példákkal, konkrét esetekkel, amellyel a jelenlévők tudnak azonosulni.

33. Ajánlj Te is

Neked melyik eszköz tetszett a legjobban, vagy ismersz még olyat, ami kiváló, és nem került be a listába? Írd meg kérlek kommentben és mutasd meg nekünk!

Hozzászólás