E-mail marketing – Lehet hogy 5 évvel le vagy maradva?

Reklám

A hírlevél készítés és küldés már régóta elterjedt marketingcsatorna, ez nem jelenti azt, hogy amit kiküldenek a vevőknek, feliratkozóknak, az jó is. Lehet, hogy beragadtak egy öt évvel ezelőtti sémába, holott ma már a piac másra fogékony.

A hírlevél az egyik leggyakori csatorna, talán a legolcsóbb is, mégis sok hazai kis és közepes vállalat nem használja ki a benne rejlő lehetőségeket. A hírlevelek a TOP5 legnépszerűbb tartalomtípusként szerepelnek több hazai felmérés szerint is.

Az e-mail marketing csillaga egyre magasabbra emelkedik, hiszen az emberek a járvány okozta elszigetelődésban több időt töltenek online tartalmakkal a képernyőjük előtt. Az idei év legfontosabb hírlevél készítés trendjeinek tehát követni kell a felhasználók szokásait..

Cikkünkben néhány olyan gondolatot osztunk meg, melyekkel hatékonyabbá és élvezetesebbé tehetők a küldemények.

1- Személyre szabott tartalommal többre lehet vinni

A tartalom testreszabása továbbra is megmutatja, hogy mennyire törődik a közönségével, mennyire hallja meg azt, amit ők szeretnének. 2021. lesz remélhetőleg az az év, amikor a marketing szakemberek végre előtérbe helyezhetik a kifinomult testreszabási módszereket és a személyessé varázsolják a mondanivalót . Ez növeli a relevanciát, ami kulcsfontosságú a megnyitások, a kattintások és a konverziók eléréséhez.

2- Értelmes és hasznos tartalmat vár az olvasó

Sokan hiszik ma azt, hogy az email, a hírlevél nem több annál, mint a friss akciót a vevő orra alá kell nyomni és kész. Ma már nem szabad, vagy inkább úgy mondanánk – nem ajánlatos közvetlen értékesítési célú promóciós e-maileket küldeni. A tiszta terméktémájú emailekről hamar leiratkoznak az emberek, vagy hamar a spam mappába kerülnek.

3- Mit tegyünk a direkt eladás helyett?

A jó email marketing egyfajta párbeszéd – beszélj úgy, mintha egy barát lenne, aki veled szemben ül.Ne ragaszkodj a papírformához. Beszélj arról, hogy a termék hogyan lépi túl a funkcionális előnyeit. Nem a felhasználói kézikönyvre kíváncsi a vevő, nem is pusztán az árra, hanem arra, milyen problémát és hogyan tud vele megoldani.

4- Beszélj arról, hogy ez hogyan változtatja meg az életét

Beszélj arról, hogyan készült a termék, ossz meg háttérinformációkat. Találd meg a márka hangját, ami a márka stratégiájával kezdődik , és értelmes tartalmat eredményez. Ebbe nagyon sok minden tartozhat bele: írj olyan e-maileket, amelyek megérintik a szívet, serkentik az agyat, izgatják és elkötelezik az olvasókat.

5- Légy empatikus és ne tolakodj

Egy cég által küldött összes e-mailnek, beleértve az automatizáltakat is, igazodnia kell a a megfelelő hangnemhez, tekintettel arra, hogy a fogyasztók a pandémiának köszönhetően sokszor kiszolgáltatott és érzékeny állapotban vannak. Csak így lehet valódi kapcsolatokat létrehozni. Érezzék azt, hogy te kapcsolatot akarsz, nem pusztán a kasszádba folyó bevételt.

6- Használj képeket, beágyazott videókat, más szóval dinamikus elemeket.

Az email marketing egyik új trendje, hogy több képet és kevesebb szöveget küldenek az e-mailekben, ami így egyre jobban összemosódik a social media látványvilágával. Ez számos iparág számára működik, különösen a divatcikkek, kozmetikumok, gasztronómia területén. Ide sorolnám még a turisztikai ipart, bár ott a járvány erősen megzilálta a cégeket.

2021 nem csak a forradalmian megújuló e-mail marketing éve, hanem az e-mail marketingeseké is. Az e-mail mennyiségének és minőségének paradigmaváltása azt jelenti, hogy az e-mail marketing szakértőinek, íróinak és küldőinek kulcsfontosságú szerep jut az idei üzleti év bevételszerzése során.

Leave a Reply