Facebook sorsolás szabályosan

Facebook sorsolás – hogyan csináld szabályosan 2021-ben?

A közösségi médiában lebonyolított nyereményjátékok, és maga a Facebook sorsolás is kiváló marketing eszköznek számítanak mind a mai napig. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy magát a játékot, és az eredményhirdetést hogyan építed be a kommunikációs stratégiádba. Ebben a cikkben ehhez adok pár tippet.

Facebook sorsolás szabályosan Facebook sorsolás: csak szabályosan!

Miért jók a nyereményjátékok?

Egy Facebook nyereményjáték meg tudja mozgatni az aktuális rajongótábort és segíti, hogy új követőket szerezz. Amikor egy oldal elindul, akkor az elején nem érdemes rögtön ezzel indítani: néhány ezer felhasználóra szükség van ahhoz, hogy igazán hatékony legyen.

Sokan csak azt nézik, hogy a játék milyen elérést produkál, azonban ez végzetes hiba: ha megnézzük az eredményeket, akkor jól kirajzolódik, hogy a promóció előtti és utáni napokban publikált posztok elérése is jelentősen jobb, mint amit egy átlagos szürke hétköznap nap mutat.

Erről hamarosan írok egy külön cikket, mert bőven tudok példát és tippet adni, hogyan bonyolíts le hatékonyan egy ilyen kampányt.

Mire kell ügyelni Facebook sorsolás során, és egyáltalán, milyen a szabályos nyereményjáték?

Először is tisztázzuk az alapvetéseket. Egy nyereményjáték nagyban hozzá tud járulni a közösségi médiában elért eredményeidhez, de könnyen meg is ütheted a bokádat vele. Van néhány fontos szabály ugyanis, amelyeket kötelező betartani, különben a Facebook törölheti akár az egész oldalt is, figyelmeztetés nélkül.

Az éppen érvényes szabályozást ide kattintva éred el, de röviden én is összefoglalom a lényeget.

Mindenképpen írnod kell egy nyereményjáték szabályzatot, amelyben részletesen le kell fektetned a részvételi feltételeket, a Facebook sorsolás időpontját, az adatkezeléssel kapcsolatos tudnivalókat, és tájékoztatnod kell a felhasználókat, hogy a játék független a Facebooktól.

Ezt mi jellemzően jegyzetként töltöttük fel korábban az általunk kezelt Facebook oldalaknál, közvetlenül a nyereményjáték indulása pillanatában. Amióta ez a funkció nem érhető el, eseményként tesszük közzé, a játék indulása előtti pillanatokban. De sokan egyszerűen feltöltik a weboldalukra a játékszabályzatot, és a posztban elhelyezik linkként (megjegyzem, hogy a Facebookról kifelé mutató linkek gyengítik az eléréseket)

A jelenlegi szabályozás szerint a “like-old ezt a posztot és írd meg kommentben” típusú játékok működnek a legjobban. Arra figyelj, hogy egyedi kommentek szülessenek. Ezt úgy tudod elérni, ha nyitott kérdést teszel fel. Míg pár éve jók voltak a “piros, vagy kék színben tetszik jobban?” típusú kérdések, addig ma már azt kell elérni, hogy a játékosok önmaguktól fogalmazzák meg a válaszokat.

Ne írj elő a részvételért oldalkedvelést, tag-elést és megosztást, ezeket a Facebook ugyanis bünteti.

Ilyen lehet például: mi a legkedvesebb nyári emléked? Neked mi okozott nehézséget az első néhány munkanapodon? És így tovább…

Facebook sorsolás hype-al összekötve

A Facebook sorsolás egy pofonegyszerű, pár kattintásos történet. Mi a https://socialwinner.besocial.hu/ rendszerét használjuk, amely egy véletlen algoritmus segítségével segít kiválasztani a nyerteseket. De ha beírod a Google-be, hogy “facebook giveaway winner generator”, akkor is bőven találsz megbízható megoldásokat.

Amikor megvan a sorsolás, még ne rántsd le a leplet a győztesről, inkább hagyd a játékosokat még izgulni egy kicsit. Először csak annyit kommunikálj, hogy megvan a nyertes, és például majd este 6-kor teszed közzé. Hidd el, akit tényleg érdekel az ajándék, az vissza fog térni az oldalra.

Ha van rá lehetőséged, akkor készülj vigasz kuponnal azok számára, akik nem nyertek. Már kellően felcsigáztad őket a terméked/szolgáltatásod iránt, add meg nekik a lehetőséget, hogy egy rövid ideig kedvezményesen hozzájussanak.

És készülj arra, hogy az eredményhirdetést követő néhány poszt is erősebben fog teljesíteni elérések tekintetében, ezért érdemes itt sales jellegű bejegyzéseket elhelyezni.

A Facebook nyertes értesítése és a nyeremény adózása, könyvelése

Ahogy írtam, minden esetben készíts nyereményjáték szabályzatot.Ugyanitt deklaráld azt is, hogy a nyertest nyilvánosan hirdeted ki a Facebook oldaladon. Ha nem jelentkezik rövid időn belül, akkor pedig a kommentjére válaszolva közöld vele a jó hírt.

Ne felejtsd el, hogy jogi és adófizetési kötelezettségeid is vannak a nyereményjátékok során. Célszerű minden esetben egyeztetned a könyvelőddel és a cég jogászával, hogy biztosan megfelelj a hatályos jogszabályoknak.

A végére pedig egy jó tanács: minden esetben mérd vissza a Facebook nyereményjátékaid eredményét. Ehhez itt egy kis segítség: ismerd meg, hogyan kell a Facebook hirdetés és a Google Ads teljesítményeket elemezni!

Volt kiugróan sikeres nyereményjátékod? Oszd meg velünk kommentben a részleteket!

 

Hozzászólás