Mi a hashtag jelentése, és egyáltalán: mire valók a #szavak? A hashtagek kiválóak arra, hogy építsd a márkád, erősíts egy marketing kampányt és kapcsolatban maradj a célközönségeddel. Érdemes szem előtt tartani azonban néhány szabályt, amelyek segítenek, hogy még többet ki tudj hozni a kommunikációból.
De nézzük először meg, hogy mit is a hashtag jelentése.
A hashtag jelentése több, mint trendi #szavak
Anélkül, hogy akadémiai magyarázatokba bocsátkoznánk fogjuk meg az egyszerűbb végét a kérdésnek: a hashtag jelentése a # szimbólumra utal. A Twitter 2007-ben fenekestül felforgatta ezt, amikor bevezette a használatát. Az egyik legnagyobb közösségi média az alapműködésének részévé tette a # alkalmazását. Nem kellett sok idő, és a jel futótűzként elterjedt a többi social media platformon is.
Tudtad? Az első hashtag a #barcamp volt, amelyet Chris Messina terméktervező és tanácsadó tett közzé 2007-ben.
A hashtagek gyorsan trendivé váltak a felhasználók körében.
Miért használj hashtaget?
Nem csak a Twitteren érdemes hashtaget használni. Az Instagramon, Facebookon, LinkedIn-en és a Pinteresten is be kell vetni őket annak érdekében, hogy jobb eredményeket tudj elérni. A felsoroltakból kissé kilóg a legnagyobb közösségi média, a Facebook, mert – nálunk legalábbis – nem alakult ki oly mértékben a kultúrája, mint más országokban.
A legtöbb platformon a hashtagek úgy működnek, mint a keresőszavak a Google esetében: ha a felhasználók egy adott témában szeretnének tartalmakat fogyasztani, sok esetben csak 1-1 kulcsszót, vagy szóösszetételt írnak be a keresőmezőbe.
A csiripelőn a mai napig átlagosan 50%-al nagyobb elköteleződést mutattak ki a márkák esetében a fogyasztók részéről, ha használják a #-eket.
Fokozott elkötelezettség és elérés
Legyen szó bármely közösségi médiáról, a hashtagek megfelelő használata növeli az elköteleződést egy vállalkozás, vagy influencer iránt. Ráadásul a keresési mezőkben beírt #szavak segítségével könnyebben rátalálnak a Te tartalmaidra, így növelheted az elérést is.
A Twitter elemzése szerint például azok a márkák, amelyek hashtag-eket használnak, 50% nagyobb elérést tudnak magukénak, mint azok, akik mellőzik az alkalmazásukat.
Brandépítés
Ahogy korábban említettem, saját hashtageket is létrehozhatsz. Ezek olyan kifejezések lesznek, amelyeket a márkádhoz, vagy egy adott témához rendelsz hozzá. Megfelelő marketinggel elérheted így, hogy a felhasználók is átvegyék a használatát.
Akár a Facebookon (és más platformon) is bevetheted azt a trükköt, hogy adott hashtagre felfűzöl egy témát. Például ha Te pénzügyi tanácsadó vagy, és megtakarításokról szeretnél posztsorozatot indítani, akkor elláthatod a bejegyzéseidet a #profitálómegtakarítások hashtaggel. Innentől kezdve lesz egy link, amelyen csak ezek a tartalmak lesznek elérhetőek. Ezt a linket kiküldheted a feliratkozóidnak, beillesztheted egy blogbejegyzésbe, vagy Facebookon is készíthetsz gyűjteményeket a segítségével.
A hashtag jelentése a gyakorlatban
Azon felül, hogy tematizálhatod a tartalmaidat, a hashtagek segítenek a célcsoportodnak, hogy megtaláljanak téged. Minél pontosabban eltalálod a közönséged által használt kifejezéseket, annál jobb eredményeket érsz el. Ha például valaki beköveti, vagy rákeres a #utazás szóra, és a Te posztjaidban is megtalálható ez, akkor van rá esélyed, hogy a Te tartalmaiddal is találkozzon az illető.
Ahhoz, hogy megtaláld a megfelelő kulcsszavakat egy kis kutatásra lesz szükséged.
Kezdd az iparágad véleményvezéreivel. Nézd meg a profiljukat, és írd össze a gyakran használt kifejezéseket. Ezt követően elemezd ki a versenytársaid weboldalait. Ehhez az egyik legjobb eszközt az Ubersuggest.com adja.
Neil Patel nemzetközileg elismert SEO szakértő egy olyan eszközt fejlesztett ki, amely jelentős segítséget ad a kulcsszókutatáshoz, és a weboldalak vizsgálatához. Érdemes ezekből a kulcsszavakból is mazsolázni, hiszen a felhasználók gyakran hasonló kereséseket hajtanak végre a közösségi médiában, mint az internetes keresőkben.
Haladó tipp: használj népszerű hashtageket, és egyedieket egyaránt. Ismerd meg minél jobban, hogy az iparágad milyen szavakat használ.
Most már tudod, mi a hashtag jelentése…
Most, hogy már tisztáztuk az alapokat a hashtag jelentése kapcsán, csak egy jó tanácsom maradt. Kísérletezz, mérj, és elemezz. Nézd meg, hogyan teljesítenek a tartalmaid néhány hashtaggel felvértezve, vagy ha éppen sokat használsz. Marketing cikkek százai adnak biztos tanácsot, de mi azt tapasztaltuk, hogy nincs bevált formula és tuti tipp ezen a téren. Ahány piac, ahány célszegmens, annyiféle felhasználói szokás. Legyél bátor és mérj mindent vissza!