Konverzió növelés a gyakorlatban
Szeretnéd megtudni, hogyan viselkednek a látogatóid a weboldaladon? Hova kattintanak, mit néznek több ideig, és hol morzsolódnak le, mielőtt konvertálnak? Tárd fel a hibás pontokat és ismerd meg a konverzió növelés metodikáját egy pofonegyszerű eszköz segítségével.
Ülj be a látogatóid székébe
A Smartlook segítségével látni fogod, hogy a látogatóid mit csinálnak az oldaladon. Ez azt jelenti, hogy a megoldás rögzíti az egérmozgást, a kattintásokat, azaz gyakorlatilag teljesen azt látod, ahogy a felhasználók viselkednek.
Miért jó mindez?
Tapasztalatból mondom, hogy mindenkinek a saját gyermeke a legszebb. Sokszor igaz ez a vállalkozók esetében a weboldalra is. Van, akár még szép is, hoz is vásárlásokat és megrendelőket. De vajon tényleg olyan jól működik, mint ahogy működhetne? Mi lenne, ha fel lehetne tárni olyan tipikus hibákat, amelyek megoldásával mondjuk 1%-al többen konvertálnak?
“A” verzió, “B” verzió, konverzió…
A jó weboldalak végpontjai a konverziók. Ezek olyan, üzletileg is prosperáló cselekmények, amelyeket a látogatók hajtanak végre az online felületen. Egy webshop esetében ez egy, vagy több termék sikeres megrendelése, egy szolgáltató oldal esetében lehet például a kapcsolati oldal megtekintése. De konverziónak tekinthetünk egy hírlevél feliratkozást is. A lényeg, hogy üzleti szempontból pozitív hozadéka legyen.
Mennyi az átlagos konverziós arány?
A Shoprenter saját, 2018-as felmérése szerint egy webshop átlagos konverziós aránya 1,3-1,8% között van. Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból átlagosan 1,3-1,8 vásárol. Nézzünk meg egy egyszerű példát:
- legyen az átlagos kosárérték 15.000 forint
- érkezzen egy nap alatt 680 látogató átlagosan a weboldalra
- legyen az átlagos konverziós arány a két fenti érték között, mondjuk 1,5%
A példa szerint egy nap 680*0,015= 10,2 vásárlója van a webshopnak, ami 153.000 forint napi forgalmat jelent. Ez egy 30 napos hónapban 4.590.000, éves szinten pedig 55.080.000 forintnak felel meg.
Mi történik, ha csak 1% ponttal növekszik az e-kereskedelmi konverziós arány?
Ebben az esetben már egy nap 680*0,025=17 vásárlás történik, ami már 255.000 napi bevételt eredményez. Így egy hónap alatt 7.650.000, éves szinten pedig 91.800.000 forintos forgalmat jelent.
1%-nyi konverziós arány növekedés éves szinten 36.720.000 forintos árbevétel emelkedést eredményez a fenti, egyébként teljesen életszerű példa esetében.
És mi a helyzet a szolgáltatókkal, ahol nincs online vásárlásra lehetőség?
Itt is léteznek konverzió pontok, de sokszor nincsenek megfelelően mérve. Tegyük fel, hogy tanácsadással foglalkozik egy vállalkozás és a fő cél az lenne, hogy a felhasználók telefonáljanak. Ilyen esetben
…kattintásra megjelenővé kell tenni az elérhetőségeket, mert a kattintást lehet mérni…
Igaz ez csak megközelítőleg ad pontos eredményt, de legalább látni, hogy mely csatornák teljesítenek jobban, és melyek kevésbé. Biztos láttál már ilyen megoldást, mert ezt használja a Jófogás, a Használtautó, és az Ingatlan.com is.
Miért konvertálnak ilyen “kevesen”? Hogyan növeld a konverziót?
Az 1-2%-os e-kereskedelmi konverziós arány átlagosnak mondható, de lehet jobb is. Azért nem vásárol a látogatóid 98%-a, mert:
- meggondolja magát és távozik az oldalról
- valamilyen információt nem talál, ezért “elemenekül”
- hibásan működik időnként az oldal és nem tud továbblépni a folyamatban
- és még ezer oka lehet…
Például ezek:
Hogyan tud segíteni a Smartlook? Íme a konverzió növelés eszköze…
Azáltal, hogy látod a felhasználóid viselkedését az oldalon, pontosan fel tudod mérni, hol pattannak le a legtöbben. Például, ha azt látod sok felhasználónál, hogy a termékoldalon időzik, majd onnan eltűnik, akkor érdemes felülvizsgálni, hogy minden szükséges információt megkapnak-e vajon.
De olyan hibák is felmerülhetnek, hogy őrült módjára kattintják a látogatóid a képeket, de azok mögött nincs link.
Ismerd meg közelebbről a működését
Nézd meg ezt a rövid videót és lásd a saját szemeddel, hogy mire képes a rendszer!
Szeretnéd kipróbálni? Kattints és kezdd el használni teljes funkcionalitással, 14 napig ingyen!