LinkedIn tippek borítókép

LinkedIn tippek – nem csak B2B értékesítéshez

Reklám

A következő cikkben olyan LinkedIn tippek egy kis tárházát osztom meg Veled, amellyel kezdőként és akár középhaladóként is sokkal többet ki tudsz hozni a legnagyobb üzleti közösségi média felületéből. Elsősorban magán és marketing célokról lesz szó, de ajánlok több kiváló szakembert is, akik az értékesítésed fellendítésében tudnak hatékony segítséget adni.

A LinkedIn jelenleg a legnagyobb üzleti közösségi média, vagy ahogy sokan mondják, a szakmai Facebook. A hasonlat nem véletlen: egész hasonló funkciók érhetőek el itt, mint a Kék Nagytestvér rendszerében. Létre tudsz hozni magánszemélyként profilt, azzal céges oldalt, csoportokhoz csatlakozhatsz, vagy alapíthatsz, és egyre jobban kiforrott a hirdetési rendszere is.

Kezdjük az alapokkal: miben rejlik az ereje?

LinkedIn tippek - add meg a pozíciód és a céget, ahol dolgozol
Mivel az itt megadottak nyilvánosak, ezért kevesebb is a troll a felületen

Itt jön a lényeg: regisztrációkor meg kell adni a beosztást, a jelenlegi és korábbi munkahelyeket, és az iparágat is. A legnagyobb különbség a Facebookhoz képest, hogy itt a profilt szakmai háttér alapján kell kitölteni. Míg a kék változatban pillanatok alatt létre lehet hozni kamu felhasználókat, addig itt ennek a kultúrája (még, szerencsére) nem alakult ki.

Az egyik legfontosabb a LinkedIn tippek közül: a célzás

 

Könnyű belátni, hogy a hirdetések elkészítésekor ugyanazokat a paramétereket lehet megadni, amiket a felhasználók is beállítottak. Bár a legtöbben úgy vélik, hogy a LN kizárólag B2B platform, ez nem igaz. Elképesztő eredményeket lehet elérni elsősorban a prémium B2C szegmensekben is, hiszen pontosan megszólítható egy 500 fős vállalkozás CEO-ja, egy ügyvéd, vagy egy könyvelő.

És kik tudják megfizetni a luxus, vagy lényegesen drágább termékeket?

Pozíció szintjén tökéletesen célozhatóak azok a felhasználók, akik jó jövedelemmel rendelkeznek. Egyik B2C (prémium otthoni fitnesz eszközök piac) kampányunk keretében például teszt jelleggel ugyanakkora büdzsét allokáltunk Ads-re (korábbi nevén Adwords) és LinkedIn hirdetésekre.

A Google hirdetéseiből kb. 17.000 felhasználó érkezett a kampány landing oldalára, míg a LinkedInről mindössze 250. Előbbiekből nem egész 10 vásárlás született, utóbbiak köréből 25 vevő lett. Ez 25%-os konverziós arányt jelent.

Igen, jól látod, a LinkedIn hirdetések sokkal drágábbak. De bizonyos iparágakban előnyösebb is a célzás, méghozzá nagyságrendekkel, mint bármely más PPC platformon.

Egy igazi csemege a LinkedIn tippek tárházából: lehet magyarul is hirdetni…

 

Bár hivatalosan a LinkedIn még nem támogatja a magyar nyelvet, de ettől függetlenül lehet addig masszírozni a hirdetéseket, amíg azok átmennek a szűrőn. Akad bőven olyan partnerünk, akinek már hónapok, vagy éppen évek óta így futnak a hirdetései, és nem hiába.

Hogyan használd a céges oldalt?

A LinkedIn a kapcsolatépítésről szól elsősorban, és nem a reklámokról, önpromócióról, saját magunk fényezéséről. Tökéletesen passzol a marketing rendszerben a pull megoldásokhoz. Ennek lényege, hogy nem kiabáljuk a fogyasztóknak, hogy vásároljanak már, hanem bemutatjuk erősségeinket, eredményeinket, a mindennapi életünket. Remek példa erre az OTP Bank LinkedIn céges oldala, bár itt elég egyoldalú a kommunikáció iránya.

Ha az igazán ász LinkedIn felhasználót keresed, akkor mindenképpen érdemes megnézni Jeff Weiner profilját, a LinkedIn CEO-ját. Ha valaki, hát Ő eléggé érti, miről szól ez a platform. Látható, hogy nem csak saját felületekre vezető posztokat publikál, hanem külső (igaz, sokszor a csatornához, vagy a Microsofthoz köthető) tartalmakat is bemutat.

A legfontosabb a LinkedIn tippek közül: először adj, építsd fel a szakértői státuszod, és csak utána kérj.

Hogyan építsd fel a LinkedIn üzleti profilodat és köss bomba üzleteket a platformon?

 

Erről regények születtek már, amelyek többé kevésbé meg is állják a helyüket. A hazai piacon is találkozhatsz profi szakemberekkel, akik már hosszú évek óta sikeresen használják a felületet. A teljesség igénye nélkül:

Marketing célú felhasználás: 4-1-1 

 

A LinkedIn értékesítés egy külön műfaj, és remek szakemberektől tanulhatjuk el a csínját-bínját. Marketing szempontból azonban kicsit más szemüvegen kell nézni a felület használatát. A korábbi tapasztalataim alapján ezek a legjobb LinkedIn tippek, amelyeket saját bőrömön tapasztaltam meg:

  • gyakori posztolás: akár napi 3-4 posztot is közzé tehetsz profiloddal és céges oldaladdal, a LinkedIn jelenlegi algoritmusa és a fogyasztók is meghálálják
  • gondosan válassz képet: legyen figyelemfelkeltő, érdekes, színes, és ha van rá mód, akkor egyedi készítésű
  • használj több videós tartalmat: lehetőleg sajátot, de ha releváns, mutathatsz érdekességeket audiovizuális formában is
  • vond be a közösséget: kérdezz, indíts vitát, kérd ki a követők véleményét – generálj interakciókat
  • legyél naprakész: hozz aktualitásokat, diktáld a piacot, mutasd meg a trendeket
  • 4-1-1: tegyél közzé 4 hasznos és értékes tartalmat a nagyvilágból, 1-et LinkedIn felületén belülről, és mindössze 1 szóljon a 6-ból saját magadról

Végezetül pedig, ami nélkül nincsenek igazi LinkedIn tippek: mérj, kísérletezz, és optimalizálj. Sajnos a profil eredményeit egyelőre csak manuálisan tudod megtekinteni (elérések, like-ok, stb.), de a céges oldalak teljesítményét gyönyörűen elemezheted például Google Data Studio-val.

Erről itt egy cikk, olvasd el, hogyan!

Leave a Reply