Marketing eszközök TOP 5: ezekkel hatékonyabb leszel

Hatékonyabb marketing – 5 eszköz, amelyet ismerned kell

Tény, hogy a hazai KKV-k számára az egyik legfontosabb, hogy 1 ft elköltött marketing büdzsé mekkora mértékben térül meg. Még a felkészültebb és ügyesebb vállalkozások is sokszor csak abban gondolkodnak, hogy a meglévő marketing aktivitásokból hogyan tudnak még többet kihozni.

A legtöbben azonban bele sem gondolnak abba, hogy nem csak a megtérülésen lehet optimalizálni, de például a marketingre fordított időn is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ugyanazt, vagy sokszor még több munkát rövidebb idő alatt, hatékonyabban el tudsz végezni.

Több ezer megoldás létezik a világhálón, amelyek valamilyen módon a marketing csapat működését támogatják. Most összeszedtem 5+1 olyan eszközt, amelyek nem kifejezetten azt szolgálják, hogy jobb marketinged legyen, hanem azt, hogy a rendelkezésre álló időt hatékonyabban lehessen kitölteni.

1. Trello

A Trello alapjaiban egy felhőalapú projektmenedzsment eszköz, amelyben táblákat, listákat és kártyákat tudsz létrehozni. Így rendszerezheted a feladataidat és rangsorolhatod a projekteket. Meghívhatod a csapatod tagjait is, hogy mindenki pontosan lássa a teendőit.

A Trello segít áttekinteni a feladataid, teendőid, projektjeid, marketing teendőid Trello kezelőfelület

Az egyes feladatokhoz határidőket állíthatsz be, a kártyákhoz pedig kommenteket írhatnak és fájlokat csatolhatnak a résztvevő felhasználók. Megszámlálhatatlan mennyiségű integráció érhető el, így még személyre szabottabb segítséget tud nyújtani.

A személyes kedvencem pedig az, hogy a mobil applikáció telepítését követően bármilyen linket (weboldalon, LinkedIn-en, stb.) el tudsz menteni egyből egy adott Trello kártyára. Én például arra használom, hogy a számomra érdekes információkat és cikkeket egy helyen gyűjtöm, hogy ismét elő tudjam venni ezeket a tartalmakat, amikor van rá időm.

 

A Trello ingyenes változata is rengeteg segítséget tud nyújtani a mindennapi munkavégzés során. Kattints és próbáld ki most!

2. Google Értesítő

A Google Értesítő egy remek eszköz arra, hogy naprakész maradj bizonyos témákban. Segítségével értesítések állíthatóak be, amelyeket akkor küld a rendszer, ha a megadott kulcsszavakra új találat érkezik a Google keresőjében. Mit jelent ez a gyakorlatban?

A Google Értesítő segítségével megadott kulcsszavakra kérhetsz email értesítőt Google Értesítő felülete

Azt, hogy beállíthatod a márkád, céged, személyes neved, de akár a konkurenciád is, és ha az online világ említi azt egy cikkben, hírben, blogon, vagy bárhol, akkor a Google kld egy értesítést Neked. Én például naponta kapom a postafiókomba a “marketing” és a “reklám” kulcsszavakra az újdonságokat, így folyamatosan értesülök a szakmai újdonságokról.

 

Kattints és állítsd be a saját értesítőidet!

3. Google Data Studio – marketing mérés felsőfokon

A Google Data Studio kifejezetten azoknak a marketinges kollégáknak vagy cégvezetőknek ajánlott, akik szeretnék az aktuálisan futó marketing aktivitásokat gyorsan átlátni. A felhőalapú szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a különféle csatornák eredményeit (például: Google Analytics, Facebook Insight, Google Ads, Instagram, LinkedIn, stb.) egy felületen lehessen látni.

A Google Data Studio segít, hogy mélyebben átlásd a marketing eszközeid eredményeit Google Data Studio felülete

A különböző adatforrásoknak köszönhetően rengeteg információt egy platformon lehet elemezni, ráadásul olyan mélyebb összefüggéseket is fel tudsz tárni, amit egyébként nem látnál meg. A legjobb benne, hogy a Google termékei (Ads, Youtube, Analytics, Google Táblázatok, stb.) díjmentesen becsatornázhatóak a rendszerbe.

Spórolj időt és hozz ki többet a marketing csatornáidból – kattints és nézd meg a Data Studio-t!

 

Nem csak Google hirdetéseket futtatsz? Akkor Neked a Supermetrics-re van szükséged, amely lehetővé teszi a nem G termékek (Facebook, Instagram, LinkedIn, stb.) használatát is a rendszerben.

 

Kattints és próbáld ki 14 napig ingyen!

 

4. Socialpilot, Hootsuite – hatékonyság a közösségi marketing világában

A Socialpilot lehetővé teszi, hogy az összes közösségi médiafelületet (Facebook, Instagram, LinkedIn, stb.) egyetlen felületen tudd menedzselni. Azoknak éri meg igazán, akik 1-nél több fiókkal, vagy oldallal rendelkeznek.

Be tudod időzíteni az összes felületen a posztokat, egy kattintással jelentéseket készíthtesz, a beérkező üzeneteket is menedzselheted, illetve egy naptárban áttekintheted a közzététel előtti tartalmakat. Ügynökségeknek és sok felületen kommunikáló cégeknek kötelező!

A Socialpilot segítségével egy felületen, profin kezelheted a közösségi médiafelületeid marketing aktivitásait Socialpilot.co felülete

 

Kattints ide és próbáld ki ingyen most!

 

A Hootsuite elsősorban azoknak előnyös, akik csupán egy, vagy néhány közösségi felületen vannak jelen. Működésében hasonló, mint a Socialpilot, de kedvezőbb az árazása. Igaz, hogy néhány funkcióval kevesebbet tud, de akár ingyen is használható.

 

Kattints és nézd meg most!

 

5. Leadberry – ne veszítsd el a lead-eket

A Leadberry kicsit kilóg az előző eszközök közl, mert jóval többet tud, mint hatékonyságot növelni. A magyar fejlesztésű, felhőalapú szolgáltatás a Google Analytics fiókodhoz kapcsolódva megpróbálja beazonosítani a weboldalad látogatóit oly módon, hogy nem magát az embert mutatja meg, hanem azt, hogy melyik vállalkozásnál dolgozik.

Képzeld csak el: az értékesítőid látni fogják, hogy milyen cégek látogatják a weboldalad. Innentől meg lehet fordítani az értékesítési folyamatot, és fel tudod keresni a leadeket.

Látni fogod azt is, hogy mely aloldalakat böngészték a leadek, így nagyjából az is meghatározható, hogy milyen szolgáltatásodra voltak kíváncsiak. Sőt, azt is láthatod, ha épp a konkurenciád nézeget téged.

Hatékonyság szempontjából be tudsz állítani értesítőket is, amelyeket közvetlenül az illetékes kollégák kapnak meg. Így gyakorlatilag azonnal megkapják a leadeket.

 

Kattints és teszteld 14 napig ingyen!

 

Hozzászólás